Life Balance מה קורה ביום בהיר אחד כשהמנכ”ל מכריז על מהפיכה חברתית
top of page

Life Balance מה קורה ביום בהיר אחד כשהמנכ”ל מכריז על מהפיכה חברתית

הכל התחיל ביום בהיר אחד, כשגיא גלנצר מנכ”ל החברה התעורר והכריז “אני רוצה לחולל מהפכה חברתית!”

change small

בהתחלה, כולנו הסתכלנו עליו במבטים שואלים ואז, היה לו גם הסבר דיי ראציונלי להכרזה הדרמטית הזו.

גיא (42), נשוי באושר לענבל, אבא של עידו (10), עומר(8) ורועי(3.5) חווה לפני שנתיים וחצי אירוע מטלטל בחייו האישיים.

אביו, איש בריא וחזק, חטף דום לב בשבת, בזמן ששחה בכנרת ונפטר. ככה סתם, באמצע החיים.

אירועים מהסוג הזה, הם בדרך כלל אירועים מטלטלים שגורמים לך להבין שהחיים הם מה שקורה כאן ועכשיו, ולכן, כדאי לך לחיות אותם כמו שאתה חושב שנכון לחיות אותם ולא כמו שאחרים מצפים ממך.

הארוע הזה גרם לגיא להבין שהוא רוצה להיות נוכח יותר בחיי המשפחה שלו ולדעת מה קורה עם הילדים שלו באמת ולא רק במסגרת ניהול הזמן איתם מבחינה לוגיסטית: לקחת לחוג, להחזיר מהחוג, ארוחת ערב, מקלחות וכל מה שכלול ב”משמרת השנייה” שלנו כהורים בבית.

גיא, כמנכ”ל החברה הבין שלו, כמעסיק, יש את היכולת והזכות לחולל שינוי. הוא מעסיק אנשים, בעלי משפחות וגם כאלו שבדרך או עדיין לא. גיא האמין שאם מתחילים שינוי קטן הוא לבסוף יחלחל החוצה וכך עם הזמן יתחולל שינוי חברתי – וזו הייתה כוונתו: לייצר מהפכה חברתית שתביא לאיזון בחיים האישיים של הסביבה.

Madeira Way small

אוקיי, מעולה! יש לנו את זה… קדימה, בואו נעוף על זה! רגע… אבל מאיפה מתחילים? שאלה טובה!

מסתבר שזה ממש לא פשוט, אבל בכנות, “לא פשוט” אף פעם לא הפחיד אותנו, אלא רק מאתגר ואחרי שנפרדנו מכל הסיבות של “למה זה לא יכול לקרות…” יצאנו לדרך.

וכאן אני נכנסת לתמונה, נעים להכיר, שמי דקלה אביב, נשואה באושר לאסף, אמא של יונתן (3) ורוני (1.5) מנהלת משאבי האנוש ב Madeira מזה כ – 4 שנים.

התחלנו גיא ואני, ביחד עם צוות ההנהלה בחברה,  לחפש מידע על הנושא ברשת. גילינו שיש לזה מינוח מקצועי WLB  -Work Life Balance. כשהתחלנו להעמיק בנושא, הבנו שאנחנו פחות מתחברים למושג הרווח ונראה לנו שעבורינו יותר מתאים להשתמש במושג Life Balance  מאחר ולדעתנו העבודה היא נדבך נוסף בתוך מה שנקרא בחיים שלנו ולא מתחרה באיזון עם החיים עצמם. וכך בעצם התחלנו לחשוב מהי תוכנית הפעולה שלנו ליישום תוכנית ה Life Balance  ב Madeira.

בכל מקום ברשת בהקשר לנושא “איזון חיים”, עלה שם אחד : מלי אלקובי. מי שטרם הספיק להכיר את מלי אז אספר לכם שמעבר לכך שהיא בן אדם מקסים, מעניין וחכם מאוד, מלי היא המנכ”לית של חברת “דינמיקס” חברה אשר הוקמה ב 2004 וכל מטרתה הינה לשנות את שוק העבודה בישראל ולחולל שינוי בנושא איזון בין העבודה לחיים הפרטיים. אז קבענו עם מלי פגישה לשמוע אם היא תוכל לשפוך קצת אור על הסיפור הזה ולעזור לנו להבין איך מתחילים.

לאחר הפגישה עם מלי, בהסתכלות על המצב הקיים בMadeira  הסתבר לנו שאנחנו כבר דיי מתנהלים על פי רוח ה WLB אפילו בלי להתכוון אלא מתוך אינטואיציה פנימית שהרגישה לנו נכון בעבודה מול אנשים, מול הצוות שלנו.

מלי השאירה לנו שיעורי בית והתחלנו להכנס לפרטים ולמקומות שבהם קל מאוד באופן יחסי להתחיל לחולל שינוי מורגש.  הסתכלנו על דוחות השעות של הצוות, חישבנו ממוצעים וטיפלנו במקרים חריגים של חברי צוות שעובדים הרבה מעבר לממוצע השעות החודשי. החלטנו שאנחנו מתחילים להתנהל על פי יעדים ותפוקות ולא על פי דוחות השעות, הרי לא באמת משנה לנו כמנהלים בארגון מה X או Y עשו כשהם לא היו אצל לקוח… אולי הם כתבו פוסט, עבדו על משימות פנימיות של Madeira  או הגיעו לישיבת חברה, או אפילו ישבו להם בשמש בים…. זה הזמן שלהם והוא מנוהל על ידם – שיעשו איתו מה שנראה להם נכון כל עוד הם עומדים ביעדים שנקבעו מראש בפגישה משותפת. יש כל כך הרבה במסר בזה, הבעת אמון מלאה בצוות שלנו, חיבור לביזנס וניהול זמן אישי.

הערת ביניים חשובה מאוד:

לפעמים כשעולה הדיון לגבי המושג Life Balance  הנטייה הרווחת היא לחשוב שהכוונה היא “תעבדו כמה שפחות ותהנו מהחיים כמה שיותר!” זה נכון אבל באופן חלקי. החוכמה היא שכל אדם ימצא את האיזון שלו במסגרת מה שנכון לו. לדוג’, יכול להיות אדם שמבחינת תזמון בחיים כרגע מתאים לו לעבוד המון שעות ופחות להיות בבית, זה מה שנכון לו ולאו דווקא נכון לאדם אחר. יכול להיות שישנו הורה שמבחינתו הוא חייב לצאת ולבלות עם הילדים אחר הצהריים. זה האיזון שלו ואם זה בא על חשבון היעדים שלו, הוא ידאג להשלים אותם בשעות הנוחות לו.

חשוב מאוד לנסח היטב את המסר שאנחנו רוצים להעביר ולהמשיך ולחדד אותו כל הזמן, כך שהוא ישרת את מטרת התהליך.

אולי עד כה זה נשמע מאוד זורם וכיף אבל כמובן שהדרך זימנה לנו לא מעט אתגרים.

לא פעם במהלך השנתיים האחרונות היו נקודות שבהן עצרנו, נבהלנו קלות והתחלנו לשמוע קולות כמו “זה לא אפשרי” “איך נעשה זאת” ועוד. נכון זה מאתגר ולא פשוט, אבל זה לגמרי לא משהו בלתי אפשרי.על מנת לסבר את האוזן אספר לכם שMadeira  הינה חברת ייעוץ בתחום ה Data. הצוות שלנו מורכב מיועצים והלקוחות שלנו משלמים על פי שעות ייעוץ, לכן במקרה שלנו האתגר הוא עוד יותר גדול, מדובר על רווחיות החברה. אבל כאן המקום לקחת החלטה אמיצה ולהחליט שגם אצלנו אפשר , רק צריך לחשוב על דרך יצירתית של איך אנחנו עושים את זה.

אז החלטנו להתחיל פיילוט, לקחנו את אחד מחברי הצוות עם המשרה הכי מאתגרת ושיתפנו אותו במחשבות שלנו ואיך שחשבנו ליישם אותן והתחלנו פיילוט. בהתחלה זה היה קצת מוזר, בעיקר ברמה התפיסתית אבל מהר מאוד הפידבק שקיבלנו הוא שהוא פשוט ממשיך להתנהל כמו שהוא היה מתנהל עד כה, פשוט הפסיק לדווח על שעות לא משולמות וזה בעיקר היה שונה ברמה התפיסתית.

כמה דוגמאות לדברים שאנחנו כבר עושים :

  1. מאפשרים משרות גמישות, יש לנו חברי צוות שעובדים 80% משרה, 50% משרה ועוד – מאוד קשובים לצרכים של הצוות שלנו.

  2. מאפשרים עבודה מהבית. כל העבודה שלנו מתנהלת ברשת כך שאין מניעה לעבוד מהבית במידת הצורך. יכולה להעיד שעדיין הרוב מעדיפים להגיע למשרד אלא אם כן אין להם ברירה.

  3. בערבי חג אנחנו לא עובדים ולא מחייבים את העובדים בחצי יום חופשה.

  4. אנחנו מקפידים על אירועי רווחה אחת לחודש-חודש וחצי, הרבה מהם משולבים עם בני משפחה וילדים.

  5. מגדירים יעדים מדידים, ומודדים את הצוות בסוף כל רבעון על פי עמידה ביעדים ותפוקות ולא על פי שעות נוכחות.

  6. החלטנו לא לאפשר צבירה של ימי חופשה ובכך ל”אלץ” עובדים לקחת חופש. זה נכון עבור שני הצדדים.

  7. סוד הקסם: פתיחות, שיתוף ודיון בכל דבר ועניין! נכון אנחנו חברה קטנה וזה ללא ספק מאפשר את הדיון, אבל עדיין אפשר לקיים דיון ברמה צוותית, מחלקתית ועוד ולהסיק לגבי הארגון כולו – ברוב המקרים אצל הצוות נמצא את הפתרונות היצירתיים ביותר ובכך גם אנו מאפשרים להם להיות חלק פעיל במנגנון קבלת ההחלטות.

  8. אחד הערכים העליוניים שלנו – שיהיה לנו כיף! שלכל אחד מחברי הצוות יהיה כיף לקום בבוקר וללכת לעבודה. אין ספק שזה ערך יומרני, אך אני חושבת שברוב המקרים למעט מקרים קיצוניים הצוות שלנו אכן מרגיש כך. אנחנו מקפידים מאוד לשמור על אווירת המשפחתיות אצלנו וגם פעילויות הרווחה אצלנו נותנות דגש לכך ומחדשות בכל פעם מחדש.

הדרך עוד ארוכה, מפותלת ומלאת פניות חדות, יש עוד הרבה דברים לעשות אבל הכיוון מרגיש לגמרי נכון.

אמשיך לשתף אתכם בדרך הנכונה לנו ומקווה שבקרוב עוד ועוד ארגונים יצטרפו למהפיכה וגיא יצליח להגשים חלום ולחולל מהפכה חברתית.

מוזמנים לשתף ולהתייעץ איתנו, לקרוא ולשמוע עוד מאיתנו בושא זה בלינקים הבאים: בפוסט של גיא – The Trouble with Rules

ובתכנית הרדיו שלנו בעברית – Show 39 – Life Balance


  1. תמונות -gratisography

0 comments

STAY IN TOUCH

Get New posts delivered straight to your inbox

Thank you for subscribing!

bottom of page